Najważniejsze meta tagi dla SEO

Podstawą dobrze wykonanego SEO jest umiejętność współpracy z algorytmami wyszukiwarki Google. Udostępniając robotom Google precyzyjne informacje o stronie, można poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwarki. Przedstawiamy 4 meta tagi, które mają największy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Jak szybko i skutecznie popsuć sobie SEO

Jak szybko i skutecznie popsuć sobie SEO

Wprowadzenie na stro...   czytaj więcej »

Co to są meta tagi?

To przeznaczone dla robotów Google i innych przeglądarek webowych znaczniki, ukryte w kodzie strony. Słowo “Meta” oznacza, że znaczniki dotyczą samego serwisu. Dzięki nim crawlery będę mogły sprawdzić:

  • czego dotyczy podstrona,
  • właściwy procedura jak ją czytać,
  • informację kto powinien ją zobaczyć.

Jest wiele meta tagów i odpowiadających im wytycznych jest bogaty. W związku z tym istotne jest, żeby wiedzieć jak je przygotować, by wspierały indeksowanie strony w Google.
Warto mieć też świadomość, że znaczniki “meta” nie są tym samym co pozostałe tai HTML. Oznaczenia nagłówków, na przykład H1, H2, H3 i tak dalej oraz atrybuty “alt” dotyczące obrazów mają wpływ na indeksowanie strony i są istotne z punktu widzenia SEO, jednak nie są częściu nagłówka - “Head” - kody strony. W związku z tym nie powinny być określane jako “meta” i z takimi mylone.

 

Najważniejsze meta tagi dla SEO

Z pewnością wiele spośród osób rozpoczynających działania SEO zastanawiają się “Które meta tagi są najważniejsze z perspektywy SEO?”. Warto je poznać i zapamiętać. Poniżej lista strategicznych tagów.

 

1. Meta title / Title Tag

Terminy Meta Title i Title Tag odnoszą się do tego samego znacznika. Jest on ważny ponieważ pokazuje, że przeprowadzona została optymalizacja treści pod kątem SEO. Dodatkowo poprawia komunikację z użytkownikami wyszukiwarki. Jest to przeznaczona dla użytkownika, zwięzła informacja o czym jest strona, widoczna na stronie wyników wyszukiwania.
Meta Title powinien zawierać dobrze dobraną frazę kluczową, a jednocześnie być sformułowane w atrakcyjny dla użytkownika sposób. Wprowadzenie przez Google rozwiązania nazwanego E.A.T - czyli wytycznych jakościowy dla stron, umożliwioło stosowanie słów kluczowych, które nie muszą być tak zwanym “Exact Match”. Istotne jest, aby:

  • nagłówek musi być unikalny, zwięzły i precyzyjnie opisujący zawartość zakładki,
  • długość meta title powinna zawierać się w przedziale 50-60 znaków,
  • dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie słowa kluczowego na początku tekstu, jednak w sposób naturalny i niewymuszony.

Z “punktu widzenia” robotów Google, istotne jest by nazwa marki została umieszczona na początku meta tagu.

 

2. Meta description

Meta description to widoczny na stronie wyszukiwania opis podsumowujący zawartość strony. Wyświetla się pod tytułem strony. Najczęściej jest to fragment tekstu, który zawiera 1-2 zdania mające szybko przedstawić czytającemu stronę.
Ten tak widoczny jest na stronie SERP (z ang. Search Engine Results Page) i może pojawić się w mediach społecznościowych. Ma on mniejsze znaczenie dla SEO niż meta title, jednak dobrze sformułowany może wpłynąć na zwiększenie liczby kliknięć w link odnoszący się do pozycjonowanej strony. Może tak się stać gdy spełnione będą następujące warunki:

  • będzie przyciągało uwagę użytkowników, czym zachęci go do kliknięcia w link. Pomóc może w tym chwytliwie, reklamowo, sformułowana treść. Ważne jest by zastosować technikę call-to-action - ułożyć chwytliwy tekst, zapraszający do przejścia na stronę.
  • koniecznie musi zawierać słowa kluczowe, o ile to możliwe, takie same jak w title. Po pogrubieniu poprawi widoczność w serwisu.

Zalecana długość tekstu meta description zamyka się w przedziale 150-160 znaków ze spacjami.
Crawlerom może “podobać się” rozszerzenie opisu o wskazówki pomogające w indeksowaniu. Mogą to być na przykład zakładki produktowe sklepu internetowego rozszerzone o informacje mające związek z kategorią do której zaliczają się produkty.

 

3. Meta tag robots 

Z pomocą meta tagu robots można sprecyzować to czy strona zostanie zaindeksowana oraz to w jaki sposób się to odbędzie. Zawarta w kodzie informacja może odnosić się do ogółu crawlerów lub być skierowana konkretnie do Googlebot’a - używając tagu googlebot można określić zachowanie tego konkretnego robota. 
Najczęściej używane tagi skierowane do robotów to:
 
  • all - pozwala na pełne indeksowanie i wyświetlanie,
  • noarchive - zabrania archiwizowania strony w pamięci podręcznej uniemożliwiając wyświetlanie kopii,
  • nofollow - zakazuje botom korzystania z linków umieszczonych na stronie,
  • noindex - zakazuje botm wyświetlanie strony w Search Engine Results Page, popularnie nazywanych SERP,
  • none - działanie analogiczne do dwóch powyższych,
  • unavailable after - zakazuje wyświetlania strony w wyszukiwarce po określonej dacie lub godzinie, sprawdza się gdy treść może ulec zdezaktualizowanej po jakimś wydarzeniu,
  • nosnippet - zakazuje wyświetlania w SERPach fragmentu treści lub podglądu filmu, będącego odpowiedzią na zapytanie szukającego,
  • indexifembedded - tag łączący się z noindex, czego efektem może być indeksowanie strony przez Google w sytuacji gdy jest ona osadzona w innej witrynie o ile wykorzystano do tego tag iframes.
  • Dobrze jest pamiętać o tym, by wyłączyć z ideksacji podstrony niekompletne i pozbawione znaczenia w ujęciu marketingowym. Stosowanie meta tagów robots wymaga praktyki i pewnego wyczucia - zbyt dużo ograniczeń może spowodować problemy z prawidłowym indeksowanie strony, co zaszkodzi jej pozycji. 

 

4. rel=”canonical” 

Z pomocą link tagu rel=”canonical” można wskazać robotom, która wersja strony jest najważniejsza i powinna zostać zaindeksowana. W sytuacji gdy ta sama witryna jest dostępna z kilku domen umożliwia uniknięcie uznania strony za “duplicate content”. W SERP widoczne będą wyniki ze strony wskazanej jako kanoniczna.
Właściwe stosowanie opisanych tu tagów wymaga umiejętności, jednak może przełożyć się na poprawę potencjału SEO strony i unikać błędów przy indeksacji wykonywanej przez roboty wyszukiwania. W związku z tym warto poświęcić im odpowiednio dużo uwagi, co pomoże osiągać zamierzone rezultaty w pozycjonowaniu.

Pozostałe informacje

Google Multitask Unified Model (MUM)

Google Multitask Unified Model (MUM)

Podczas Google’s I/O conference, która miała miejs...   czytaj więcej »
Oficjalne wytyczne dotyczące crawl budget w przewodniku Google

Oficjalne wytyczne dotyczące crawl budget w przewodniku Google

Na stronie Google Search Central opublikowano prze...   czytaj więcej »
Znamy datę aktualizacji Page Experience Signals

Znamy datę aktualizacji Page Experience Signals

Aktualizacja "Page Experience Signals" - czym...   czytaj więcej »
December 2020 Core Update - pełne wdrożenie

December 2020 Core Update - pełne wdrożenie

Wczoraj, 16 grudnia 2020 r., Google oficjalni...   czytaj więcej »
Google potwierdza aktualizację algorytmu między 12 a 13 marca

Google potwierdza aktualizację algorytmu między 12 a 13 marca

Ostatnie kilka dni to spore zmiany w pozycjach str...   czytaj więcej »
Koniec jest bliski. Społecznościówka Google Plus do odstrzału

Koniec jest bliski. Społecznościówka Google Plus do odstrzału

Google Plus (Google+) miał być nawet czymś więcej ...   czytaj więcej »
Co tak naprawdę potrafi asystent Google?

Co tak naprawdę potrafi asystent Google?

John Mueller poruszył ostatnio kwestię prawdopodob...   czytaj więcej »
Zakończone testy BETA najnowszej wersji Search Console

Zakończone testy BETA najnowszej wersji Search Console

Zakończone testy BETA najnowszej wersji Search Con...   czytaj więcej »
Kary od Google | Bezpośrednie kopiowanie treści czy też maskowanie.

Kary od Google | Bezpośrednie kopiowanie treści czy też maskowanie.

Firma Google może nakładać sankcje na administrato...   czytaj więcej »
Twoja strona padła ofiarą hackerów? Google usunie ją z indeksu!

Twoja strona padła ofiarą hackerów? Google usunie ją z indeksu!

Na blogu Google pojawił się interesujący wpis doty...   czytaj więcej »

Artykuły

 

 

Projektowanie stron internetowych Warszawa 

- Najnowsze realizacje -

Usługi PPOŻ. | szkolenia BHP | usługi BHP
Bieg Banku BNP Paribas „Podaj zmianę
Ekoklimat - producent wózków sklepowych
Centrum Medyczne DECCLINIC
Mawawo - Depilacja Laserowa
Keemple - Technologia pracująca za Ciebie
PISKP - Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
Wizytówka Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
SPA - Klinika Urody Laura
Centrum medycyny Holistycznej | gd-med.pl
Apl Print - Drukarnia Online
Fitmuscle Shop - Sklep z Suplementami diety
Dynamic Motion Systems

Klienci

 

adamed        escada         podkarpackie logo            dom       grycan      champion-eu.com orange mitcar patti domtrybuna  stanica przygoda      Dr Mołas